بزرگ‌ترين گنجي كه بسياري از پزشكان ازدست‌داده‌اند!

۴۵ بازديد

ويدئو بهترين روش براي نشان دادن ويژگي‌هاي شخصيتي شما به بيماران است.

افرادي كه ويدئوهاي شمارا مي‌بينند مي‌توانند نحوه تعامل شما با بيماران را ببينند، با دستياران شما در مطب و اتاق عمل آشنا شوند و از نكات و مطالب آموزنده‌اي كه در ويدئوهايتان براي آن‌ها آماده مي‌كنيد استفاده كنند و لذت ببرند.

ويدئو كمك مي‌كند قبل از اينكه بيماران حتي براي اولين بار پا به مطب شما بگذارند، ازنظر عاطفي و احساسي با شما ارتباط خوبي برقرار كرده باشند.

ويدئو كمك مي‌كند كه برند شخصي خود را به شكل بهتري ترويج دهيد.

 

اينكه بيماران در ذهنشان شما و مطب شمارا با اعتبار بسيار بالايي ارزيابي كنند؛

اينكه در ذهنشان شما يك پزشك حرفه‌اي با دانش بسيار بالايي هستيد كه راه‌حل مشكلات آن‌ها را مي‌داند؛

اينكه مطب شما در محيطي آرام پذيراي آنان است و پرسنل مطب شما با آن‌ها بسيار خوش‌برخورد خواهند بود؛

همۀ اين‌ها مواردي هستند كه مي‌تواند شمارا به‌كلي از پزشكان ديگر متمايز كند و ويدئو ابزاري هست كه از طريق آن مي‌توانيد اين پيام‌ها را به ديگران انتقال دهيد.

 

Making video

در مورد چه موضوعاتي بايد ويدئو توليد كرد؟

 

۱- ويدئوهاي معرفي

يك ويدئو ۳۰ الي ۹۰ ثانيه‌اي از خودتان تهيه كنيد و به مخاطبان در مورد تخصص خود بگوييد و توضيح دهيد در مورد چه مشكلاتي مي‌توانند به مطب شما مراجعه كنند.

اگر مطب شما ازنظر ظاهري وضعيت خوبي دارد، بهترين فرصت است كه يك ويدئو از فضاي مطب تهيه كنيد تا بيماران شما بدانند به هنگام ورود به مطب شما با چه فضايي مواجه خواهند شد.

مي‌توانيد يك ويدئو از پرسنل و منشي مطب تهيه كنيد كه در آن ويدئو پرسنل مطب خودشان را معرفي كنند و مسئوليتي را كه در مطب يا كلينيك شما بر عهده‌دارند توضيح دهند.

 

۲- ويدئو نتايج پروسه درمان

از بيماران خود قبل از پروسه درمان يا جراحي و پس‌ازآن فيلم تهيه كنيد. اگر شما دندان‌پزشك، جراح پلاستيك و يا متخصص پوست و زيبايي هستيد تهيه ويدئو يك فرصت مناسب براي نشان دادن كيفيت كار شماست.

اما پزشكان ديگر نيز مي‌توانند فيلم‌هاي قبل و بعد از جراحي آماده كنند. به‌عنوان‌مثال يك جراح مغز و اعصاب، متخصص ارتوپد و يا يك فيزيوتراپ نيز مي‌تواند با نشان دادن كيفيت زندگي بيمار قبل از پروسه درمان و پس‌ازآن، ويدئوهاي تأثيرگذاري تهيه نمايد.

يك روش خوب ديگر براي نشان دادن نتايج خوب درماني شما اين است كه از بيماراني كه از پروسه درماني يا جراحي خود رضايت كامل داشته‌اند يك ويدئو كوتاه تهيه كنيد كه در آن ويدئو نظر مثبتشان را عنوان مي‌كنند.

حتي مي‌توانيد يك ويدئو مصاحبه با اعضاي خانواده بيمار خود داشته باشيد و فيلم رضايتمندي خانواده بيمار را در وب‌سايت و شبكه‌هاي اجتماعي‌تان منتشر نماييد.

 

۳- ويدئوهاي آموزشي

توليد ويدئوهاي آموزشي نه‌تنها به شما كمك مي‌كند كه با بيماران و مخاطبان خود ارتباط بهتري برقرار كنيد، بلكه باعث مي‌شود مخاطبان شما به دانش بالا و حرفه‌اي بودن شما پي ببرند.

همچنين اگر بينندگان ويدئو شما احساس كنند كه مطلب آموزنده و مفيدي را از طرف شما دريافت كرده‌اند سعي مي‌كنند ويدئو شمارا براي دوستان خود بفرستند و بدين‌صورت شما مي‌توانيد با ساخت ويدئوهاي آموزشي هرروز مخاطبان جديدي را با صفحات اجتماعي و وب‌سايت خود آشنا كنيد.

ويدئوهاي آموزشي در چه زمينه‌هايي بايد ساخته شوند؟

۱- ارائه اخبار و اطلاعات

شما مي‌توانيد در مورد موضوعاتي صحبت كنيد كه به‌سلامتي بيماران كمك مي‌كند. اگر پيروي از يك سبك زندگي يا استفاده از يك رژيم غذايي به مردم كمك مي‌كند كه دچار يك بيماري خاص كه در حوزه تخصص شما هست نشوند، مي‌توانيد در اين مورد در قالب يك فايل ويدئويي با مردم صحبت كند.

اگر در حوزه تخصص شما يك روش جديد درماني ابداع‌شده است مي‌توانيد خبر آن را به گوش مردم برسانيد. اگر استفاده از يك داروي خاص به خاطر عوارض جانبي آن ممنوع شده است، به مردم اطلاع‌رساني كنيد.

۲- صحبت در مورد عمل‌هاي جراحي

انجام جراحي براي بسياري از مردم ترسناك است. شما مي‌توانيد از طريق ساخت ويدئو و صحبت در مورد اين جراحي‌هايي كه در تخصص شماست ترس مردم را كاهش دهيد.

به آن‌ها توضيح دهيد كه دوران نقاهت چند روز طول مي‌كشد. اگر چه نشانه‌هايي را ببينند طبيعي است و اگر چه نشانه‌هايي را ديدند بايد فوراً به پزشك مراجعه كنند.

اگر ريسك يك جراحي پايين است به مردم توضيح دهيد و بگوييد كه انجام اين جراحي براي پزشكان بسيار راحت است و درصد موفقيت در اين جراحي بسيار بالا است.

اگر قبل از جراحي نياز است رژيم غذايي خاصي را رعايت كنند و اقداماتي را انجام دهند به آن‌ها توضيح دهيد.

همچنين اگر برايتان امكان‌پذير است به هنگام جراحي فيلم‌هايي را تهيه كنيد و به مخاطبان خود نشان دهيد كه ترس آن‌ها كاهش يابد.

البته به هنگام تهيه فيلم در اتاق عمل توجه داشته باشيد كه ديدن خون زياد و مشاهده برخي تصاوير براي بيماران خوشايند نيست و نه‌تنها باعث كاهش ترس آن‌ها نمي‌شود بلكه استرس آن‌ها را افزايش مي‌دهد.

بنابراين درك اينكه پخش چه تصاويري از اتاق عمل تأثير مثبتي بر روي مخاطبان دارد، نياز به‌ دقت نظر بالاي پزشك دارد.

۳- پاسخ به سؤالات بيماران

بهترين روش براي اينكه بفهميد بزرگ‌ترين دغدغه ذهني بيماران چيست و از چه چيزهايي نگران هستند، اين است كه از آن‌ها در اين مورد سؤال بپرسيد؛ بهترين روش براي اينكه نشان دهيد دغدغه‌هاي بيماران براي شما مهم است، اين است كه به سؤالات آن‌ها جواب دهيد.

معمولاً وقتي‌كه در مطب هستيد و يا از طريق وب‌سايت و اينستاگرام، بيماران سؤالات زيادي را از شما مي‌پرسند. سعي كنيد سؤالات رايج بيماران را مشخص كنيد و براي هر يك از آن‌ها يك فايل ويدئويي توليد كنيد و به بيماران پاسخ دهيد.

از امروز توجهتان را نسبت به پيدا كردن سوژه براي ساخت ويدئو بيشتر نماييد. هر سؤالي را كه بيماران از شما مي‌پرسند را در ذهنتان ارزيابي كنيد كه آيا پاسخ دادن به اين سؤال در قالب يك فايل ويدئويي مي‌تواند براي ديگران مفيد باشد يا نه!

اگر ديديد سؤال خوبي هست، آن سؤال را در يك جا يادداشت نماييد تا در اولين فرصت يك ويدئو در مورد آن سؤال مربوطه و پاسخ شما به آن سؤال توليد نماييد.

 

منبع: برند شخصي

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.